{{error}}
Facebook prijava

Unesite e-mail:

2.4.2015. u 08:59
Foto: Ilustracija
Duboko ispod površine okeana naučnici su pronašli veliki broj vrsta mikroba uključujući drevne bakterije iz grupe archaea.
Uz iznenađujuće veliki broj bakterija na dubinama za koje se nekada mislilo da ne mogu sadržavati živi svijet, naučnici su pronašli i novi virus koji inficira spomenute drevne bakterije.

Donedavno je nepoznati virus posjedovao sistem uzrokovan genetskim tzv. retroelementima koji selektivno ciljaju i mutiraju vlastite gene, što vjerovatno pomaže virusu da adaptira svoj odbrambeni mehanizam koji je razvila bakterija iz grupe archaea.

Interesantno je da istu mogućnost mutiranja posjeduje i sama bakterija, a nevjerovatno otkriće objavio je naučni magazin Nature Communications.

Virusi nemaju sposobnost razmnožavanja uz pomoć vlastitih mehanizama i tako zavise od ćelija domaćina. Zato naučnici smatraju da ovi virusi na dnu okeana napadaju i druge vrste organizama.

Prilikom laboratorijskog "uzgoja" i testiranja virusa, naučnici su uvidjeli da se on ne podudara ni sa jednim do sada poznatih virusa, ali da posjeduje sličnosti sa genomima virusa koji su pronađeni pokraj podvodnih izvora metana nedaleko od obala Norveške i Kalifornije.