{{error}}

Unesite e-mail:

S
10.5.2007. u 11:39
Foto: AFP
Novi DNK dokazi pokazuju kako australijski Aboridžini potiču od naroda koji su napustili Afriku prije 50.000 godina, navode istraživači sa Univerziteta Cambridge.
Istraživači kažu da ovo otkriće podupire evolucionu teoriju da svi ljudi potiču od jedne grupe Homo sapiensa koja je napustila Afriku prije nekih 2.000 generacija. Do sada, glavni problem dokazivanja ove teorije je ogromna razlika u skeletu Aboridžina i korištenom oruđu u odnosu na sve ostale ljude duž "obalne linije" – rute kroz Aziju koju su rani naseljenici zauzimali.

Neki naučnici kažu da razlika koja postoji kod australijskih Aboridžina možda potiče od miješanja sa čovjekom sa Jave, Homo erectusom, ili zbog činjenice da oni potiču iz drugog migracijskog vala iz Afrike.

Ipak, analizom 700 DNK uzoraka Aboridžina i melanezijskih ljudi sa Papua Nove Gvineje utvrđeno je da nema dokaza genetskog nasljedstva Homo erectusa.

Istraživač sa Cambridgea, Toomas Kivisild, kaže da istraživanje koje je ove sedmice objavljeno u magazinu Proceedings of the National Academy of Sciences, pokazuje da Aboridžini i Melanezijci dijele istog pretka kao i svi ostali moderni ljudi.

On kaže da su Australija i Papua Nova Gvineja u vrijeme afričke migracije bile povezane sa euroazijskim kopnom malim kopnenim mostom, ali se kasnije ova populacija dalje razvijala u izolaciji.