Nauka

Nevjerne životinje

Sarajevo-x.com
Britansko istraživanje je otkrilo kako su ženke geparda u Tanzaniji podložne nevjernosti, jer njihova mladunčad potiču od različitih očeva.

Iako je ovaj slučaj rijedak kod velikih mačaka, istraživači su DNK analizom ovih životinja otkrili da je barem pola legla koja su bila predmetom analize sadržavalo mladunčad od više različitih očeva, navodi BBC.

Istraživači navode kako nevjernost izlaže životinje povećanom riziku od bolesti, ali i pomaže ugroženim vrstama da osiguraju genetsku različitost.

"Što su mladunčad više genetski različitija, to im može omogućiti da se adaptiraju različitim okolnostima", izjavio je Dada Gottelli iz Zoološkog društva iz Londona. "Ako se dogodi neka velika promjena u okolini neki primjerci takvih životinja će lakše podnijeti novu situaciju".

Naučnici su proučavali 178 geparda u periodu od devet godina. Otkrili su da u 47 legala mladunčadi rođenih u tom periodu, 43 procenta sadrže mladunčad različitih očeva.

"Ovo je čak i podcijenjen rezultat", rekao je Gotelli. "Mladunčadi geparda imaju veliku stopu smrtnosti u prvih nekoliko sedmica, tako da je bilo veoma teško uzeti uzorke od svih mladunčadi".