Nauka

Naučnici pronašli supermasivnu crnu rupu u centru novootkrivene galaksije

Klix.ba
Astronauti britanskog Univerziteta Keele i Univerziteta Central Lancashire tvrde kako su otkrili supermasivnu crnu rupu u centru novootkrivene galaksiji čiji obim je nadmašio naučna očekivanja.

Prema pisanju CNN-a, galaksija nazvana SAGE0536AGN okrivena je Spitzerom, svemirskim teleskopom američke svemirske agencije (NASA). Pretpostavlja se kako je galaksija stara oko devet milijardi godina, prenosi Anadolu Agency (AA).

Prvobitno je istraživački tim objavio kako je crna rupa pronađena unutar galaksije na osnovu količine plina koja se kovitlala u središtu. Teleskopom je kasnije potpomognuto utvrđivanje obima crne rupe koja je, navodno, 30 puta veća nego što su naučnici očekivali.

Navodi se kako još uvijek nije moguće utvrditi da li se crna rupa proširivala većom brzinom nego što je rasla galaksija ili je rast galaksije prekinut.

Takozvane crne rupe predstavljaju nebeska tijela čija je kozmička brzina veća od brzine svjetlosti. Supermasivne crne rupe karakteriše izrazito veliki promjer i gustoća te one predstavljaju najveće i najmasivnije astronomske objekte u svemiru.