Nauka

Naučnici pronašli gen debljine

Sarajevo-x.com
Naučnici su pronašli gen debljine, odnosno FTO gen koji odlučuje o debljini i čini da se neki ljudi debljaju i od čaše vode. Proučavajući oko 39.000 Evropljana, naučnici su došli do rezultata za koje se nadaju da će pomoći ljudima sa prekomjernom težinom.

Britanski istraživači su izjavili da su kod čak 63 posto učesnika studije pronašli jedan ili dva primjerka gena FTO koji povećava rizik od gojaznosti.

Ljudi sa dva FTO gena imaju za 70 posto veći rizik da obole od gojaznosti od ljudi koji nemaju ovaj gen i u prosjeku su za 3 kg deblji od njih. Ljudi sa samo jednim genom debljine imaju manji rizik od oboljevanja.

Genetičari su uvijek sumnjali da su zbog određenih genetskih modifikacija neki ljudi deblji od drugih bez obzira na njihovu ishranu.

Iako je gen ldebljine sada ustanovljen, naučnici tvrde da on nije jedini uzrok gojaznosti. Gojazni ljudi većinom imaju jako lošu ishranu, ne bave se sportom i povrh svega imaju dva primjerka FTO gena.

Gojaznost je zdravstveni problem koji je u svakodnevnom porastu širom svijeta. Ljudi koji prekomjerno teže podložniji su dijabetisu, srčanim bolestima, udarima, visokom krvnom pritisku pa čak i kancerogenim oboljenjima.

Naučnici su naglasili da je najbolji način za smanjenje kilaže promjena načina života što podrazumijeva zdravu ishranu i kretanje. Gen koji su pronašli samo objašnjava zašto je nekim ljudima teže izgubiti nekoliko kilograma nego drugima.

Za potrebe ovog istraživenja pregledano je blizu 39.000 pacijenata iz Velike Britanije, Finske i Italije. Studiju su sproveli Andrew Hattersley sa Peninsuala Medical School-a i Mark McCarthy sa univerziteta Oxford.

Naučnici upozoravaju da je efekt gena FTO vidljiv već od sedme godine života.

"Ovaj gen određuje da li ćete biti gojazni ili ne. I to je njegova uloga", rekao je Hattersley i dodao da istraživanja neće stati na ovome. Naučnici žele nastaviti studije o ovom genu kako bi pomogli gojaznima ljudima.

Organizacija "World Health" objavila je podatak da čak 1.6 milijardi ljudi pati od prekomjerne težine, a 400 miliona odraslih ljudi boluje od gojaznosti. Iz organizacije također predviđaju da će do 2015. godine biti i 2.3 milijarde prekomjerno teških ljudi i 700 miliona gojaznih. Gojaznost je bolest visokorazvijenih zemalja i urbanih područja.