Na dnu Tihog okeana

Naučnici pronašli bakteriju koja se nije hranila 86 miliona godina

Klix.ba
Hans Roy
Naučnici su pronašli bakteriju na dnu Tihog okeana, koja se nije hranila posljednjih 86 miliona godina, i tvrde kako ona može živjeti bez hrane.

Bakterija je otkrivena kada su istraživači izbušili rupu u sloju crvene gline na dnu Tihog okeana. To je područje u kojem ne postoji život i veći dio planktona se razgrađuje prije nego što dotakne duboko dno.

Hans Roy sa Univerziteta Aarhus u Danskoj, koji je objavio rezultate istraživanja u Science journalu, kaže da, kada nastane sloj sedimenta na dnu okena u tom dijelu, trebaju proći hiljade godina prije nego li se stvori drugi sloj.

Roy je bio član ekspedicije koja je 2009. godine počela istraživanja tog dijela u kojem su pronašli živu bakteriju, koja se milionima godina nije hranila, jer u tom dijelu nema hrane.

"Napustile su kopno prije 86 miliona godina sa određenom količinom hrane i još uvijek žive zahvaljujući tome. To je kao da pitu prerežete napola i stalno to radite iznova. Prilično je jedinstveno i čudesno", kaže Hans Roy te dodaje kako bakterija ima najsporiji metabolizam, sa nevjerovatno malim potrebama za hranom i kisikom.

"Ja imam 63 kilograma i jedem nekoliko kilograma hrane dnevno. Da bih pojeo svoju težinu trebat će mi oko dva mjeseca. Ovim organizmima treba hiljade godina da pojedu svoju težinu", pojašnjava naučnik sa Univerziteta u Aarhusu.

Roy nije potvrdio tačnost infromacije da su pronađene bakterije stare 86 miliona godina, ali je kazao kako su se počele razmožavati u vrijeme dinosaura.