Nauka

Naučnici otkrili tamnu materiju koja "drži" svemirska tijela

Klix.ba
Eksperiment vrijedan dvije milijarde dolara koji je proveden na Međunarodnoj svemirskoj stanici doveo je do toga da su naučnici došli nadomak saznanja o tamnoj materiji, odnosno o misterioznim blokovima u svemiru koja ga "drži".

Naučnici su pronašli prvi nagovještaj tamne materije koja dosad nikada nije direktno promatrana. Ističu da su došli do dokaza o novoj fizičkoj pojavi koja bi mogla biti čudna i nepoznata stvar. Detaljniji rezultati očekuju se u narednih mjesec dana, prenosi Daily Mail. Konačna identifikacija onog što čini enigmatske materijale će otvoriti cijeli niz novih područja istraživanja, uključujući mogućnost višestrukih svemira i drugih dimenzija, kažu fizičari.

Eksperiment je na ISS-u provođen u proteklih 18 mjeseci, te je doveo do otkrića materije koja je "zadužena" za položaj planeta i zvijezda u svemiru. Pretpostavlja se da tamna materija okružuje galaksije diljem svemira, te da je nevidljiva jer ne reflektira svjetlo. Njena prisutnost je osnova za gravitaciju i odnose među planetima i zvijezdama. Fizičari ovaj događaj dočekuju sa oduševljenjem te se rezultati dodatnih istraživanja s nestrpljenjem očekuju.