Nauka

Naučnici otkrili neočekivane promjene zagonetnih svijetlih mrlja na Ceresu

Klix.ba
Svijetle mrlje na Ceresu
Najnovijim posmatranjima pomoću HARPS spektrografa na ESO La Silla Opservatoriji u Čileu naučnici su otkrili neočekivane promjene zagonetnih svijetlih mrlja na patuljastoj planeti Ceres.

Patuljasta planeta koja se nalazi u asteroidnom pojasu između Marsa i Jupitera našla se u centru interesovanja javnosti nakon što je NASA-ina svemirska letjelica Dawn 16. maja prošle godine fotografisala njenu površinu, a na fotografijama je uočeno područje široko oko 90 kilometara koje karakteriše svjetlost nepoznatog porijekla, a najvjerovatnije se radi o depozitima soli.

Proučavanjem njegove svjetlosti pokazalo je, ne samo promjene koje se očekuju kako Ceres rotira, da svijetle mrlje postaju intenzivnije tokom dana, što ukazuje da je materijal svijetlih mrlja nestabilan i isparava pod uticajem toplote sunčeve svjetlosti.

Ovo najvjerovatnije znači da se Ceres značajno razlikuje od drugih objekata u asteroidnom pojasu.

Ceres je bogat vodom, tačnije naučnici NASA-e vjeruju kako je 25 posto Ceresa načinjeno od vode, a neki vjeruju kako bi patuljasta planeta zapravo mogla imati više slatke vode nego naša Zemlja.

No, još uvijek nije potvrđeno da li je to povezano sa svijetlim mrljama na površini i njihovim promjenama po uticajem sunčeve svjetlosti.