Nauka

VIDEO / Naučnici iz NASA-e stvorili najcrniju crnu boju

SRNA
Naučnici iz Nasinog "Goddard centra" za svemirske letove stvorili su novi materijal koji je deset put crniji od najcrnije poznate boje na svijetu.

Sastavljen je od karbonskih nanocjevčica koje su uzgojene na titanijumu. Cjevčice su šuplje i oko 10.000 puta tanje od ljudske kose.

Kada se usavrši proizvodnja, novi materijal bit će korišten za prekrivanje unutrašnjosti kamera i teleskopa u svemiru. Ti uređaji  trenutno koriste NASA-inu  boju Z306, nevjerovatno crnu boju koja smanjuje zagađivanje fotonima tako što upija svjetlo koje se odbija po unutrašnjosti objektiva i kamere.

Iako je i institut iz New Yorka došao do sličnog otkrića, ovaj projekat nudi materijal koji je ujedno i dovoljno robustan za korištenje u svemiru.

Osim boje, otkriven je i novi materijal na kojem se nanocjevčice uzgajaju - umjesto željeza korišten je titanijum. Takav sloj nakon obrade bolje drži nanocjevčice, koje bi se inače lako otkinule.

Ali, "Z306" nije dovoljno crna. Oko 40 posto podataka iz svemirskih kamera praktički je neupotrebljivo, upravo zbog zagađenosti svjetlom. S novom zaštitom  promjeniće se i način kako vidimo svemir.
Novi materijal upija 99,5 odsto svjetla, koje zatoči u malenom međuprostoru između cjevčica.

Proizvodnja samo što nije završena, a NASA razmatra i mogućnost upotrebe u ostalim projektima, kao što je ORKA - uređaj za mjerenje fotosinteze u moru.