Misija na Mars

Naučnici: Curiosity je otkrio nešto zaista nevjerovatno

Klix.ba
Tim naučnika koji rade u laboratoriju za istraživanje Marsa tvrde da će uskoro sa javnosti podijeliti neke značajne vijesti. Međutim, prije nego išta otkriju, žele potvrditi svoje rezultate.

Tokom intervjua za NPR, glavni istraživač John Grotzinger je izjavio da je tim otkrio nešto zaista nevjerovatno.

"Ove informacije će ući u sve knjige historije. Izgleda zaista nevjerovatno", rekao je Grotzinger.

Instrumenti za analizu uzoraka na Curiosityju su dizajnirani za ispitivanje hemijskog i izotopskog sastava atmosfere i tla na Marsu. Ovi instrumenti su specifično namijenjeni potrazi za organskim molekulama, što je veoma bitno u potrazi za životom na Marsu. Život kakav mi poznajemo ne može postojati bez organskih molekula, ali one mogu postojati bez života.

Kao što su naučnici već ranije izjavili, prisustvo ili odsutsvo organskih molekula će biti važno naučno otkriće, jer će dati bitne informacije o stanju na Marsu.

Međutim, prema Grotzingerovim riječima, novo otkriće je zaista veliko.

Ukoliko su instrumenti pronašli dokaze o organskom materijalu, naredni korak će biti određivanje porijekla i prirode, a nakon toga pronalaženje načina da se taj materijal sačuva.

Tim naučnika je veoma pažljiv u otkrivanju novih rezultata zbog lošeg iskustva tokom potrage za metanom. Kada je jedan instrument analizirao uzorak atmosfere pronašao je dokaze o metanu. Međutim, kako se kasnije ispostavilo, instrument je analizirao zrak koji je sa vozilom došao sa Floride.

Kako kaže Grotzinger, proći će nekoliko sedmica prije nego tim sa javnosti podijeli novo otkriće.