{{error}}

Unesite e-mail:

S
12.8.2010. u 11:04
Naši preci koristili su oruđe još prije 3,5 miliona godina
Istraživači su pronašli dokaz da su hominini, rani preci ljudi, koristili oruđe od kamena napravljeno prije više od 3,2 miliona godina. Kosti pronađene u Etiopiji pokazuju da su lomljene namjerno, da bi se iz njih izvukla koštana srž.
Prije ovog otkrića dokazi o korištenju oruđa pronađeni su blizu Gone u Etiopiji i bili su stari oko 2,5 miliona godina, javlja BBC.

Starost kostiju koje su pronađene u regiji Dikika određeno je uz pomoć obližnje vulkanske stijene. Procjenjuje se da je oruđe nastalo prije 3,2 do 3,4 miliona godina.

Serija testova pokazala je da su rezovi i ogrebotine na kostima napravljeni prije nego što su fosilizirane, a detaljnija analiza je pokazala da su komadići kamena ostali zaglavljeni u jednom od rezova.

Paleontolog kalifornijske akademije nauka u San Francisku, Zeresenay Almseged, rekao je da je ovo otkriće veoma važno za ljude.

"Uspjeli smo pokazati da kameno oruđe nije svojstveno samo homo-vrstama. Ove kosti su pokazale da su se i raniji preci ljudi ponašali kao homo i jeli meso", rekao je Almseged.

Ipak, ovi zaključci se temelje na malom broju kostiju. Nažalost, nikakvo kameno oruđe nije pronađeno u blizini kostiju. Nepoznato je da li su naši preci pravili oruđe od velikih komada kamena ili su samo koristili oštre komadiće koje su pronalazili u blizini.