{{error}}
Facebook prijava

Unesite e-mail:

9.11.2013. u 09:45
NASA u Sunčevom sistemu otkrila nevjerovatni asteroid sa šest "repova"
NASA-in svemirski teleskop Hubble otkrio je neobični i uznemiravajući objekt sa šest repova u asteroidnom pojasu između Marsa i Jupitera.
Naučnici su doslovno ostali zapanjeni i pokušavaju pronaći adekvatno objašnjenje za ovaj nesvakidašnji objekt.

Dok se normalni asteroidi pojavljuju kao sićušne tačke svjetla, objekt P/2013 P5 ima šest "repova" nalik kometama.

"Što je još čudnije, struktura repova se dramatično promijenila u samo 13 dana. Teško je povjerovati da gledamo u asteroid", rekao je vođa istraživača sa Univerziteta u Kaliforniji, David Jewitt.

Asteroidi su ostaci raspalih planeta u pojasu između Marsa i Jupitera. Ovi objekti mogli su postati zasebne planete, ali je proces omela gravitaciona sila Jupitera. Od kometa se razlikuju po tome što se pronalaze bliže Suncu i ne proizvode privremenu atmosferu.

Istraživači vjeruju da se neobični asteroid rotira toliko brzo da sa njegove površine otpada prašina, koja povremenim erupcijama formira vidljive repove i čini ga sličnim kometi. Prema njegovoj orbiti, pretpostavljaju da se radi o asteroidu iz porodice Flora te da je vjerovatno nastao sudarom asterioda prije 200 miliona godina.

Neobični asteroid je počeo da prikazuje "repove" prašine prije pet mjeseci, a prvi ga je primjetio Pan-STARRS teleskop na Havajima, dok je njegove "repove" otkrio Hubble. Ono što je zapanjilo naučnike je promjenjivi izgled objekta.

Istraživači vjeruju da je rotaciono raspadanje uobičajeni fenomen u asteroidnom pojasu i pretpostavljaju da bi to mogao biti način na koji mali asteroidi umiru.

"U astronomiji, ukoliko pronađete jedan fenomen, pronaći ćete i čitavu gomilu. Ovo je za nas nevjerovatan objekt, a gotovo sam siguran da je tek prvi u nizu na koje ćemo naići", kaže Jewitt.