Nauka

NASA otkrila zvijezdu "kanibala" koja jede komšiluk

Sarajevo-x.com
Foto: NASA
Milijardu godina star crveni div, zvijezda pod nazivom BP Piscium, halapljivo jede mlade zvijezde u svom okruženju, čiji su ostaci još uvijek vidljivi. Riječ je o još evoluiranijoj verziji našeg Sunca koja se nalazi 1.000 svjetlosnih godina daleko u sazvježđu Ribe, a otkrivena je uz pomoć NASA-inog Chandra X-ray opservatorija, piše list "Telegraph".

Naučnici su je počeli proučavati prije 15 godina i bili su zbunjeni njenim neobičnim prizorom. Kretala se okružena prašinom koja je uobičajena oko mladih zvijezda. Na kraju su došli do zaključka da je prašina zapravo nastala uslijed činjenice da je crveni div progutao i "provario" mladu zvijezdu.

Njujorški profesor Joel Kastner je istaknuo kako je otkriven rijedak slučak "zvjezdanog kanibalizma". Naučnici vjeruju da je zvijezda jela druge zvijezde iz svog okruženja prije nego što se pretvorila u crvenog diva u kasnijoj fazi evolucije.

Kad je riječ o oblaku prašine koji se nalazi u krugu oko crvenog diva, riječ je o ostacima "provarenih" mladih zvijezda, odnosno o materijalima koji padnu na veliku zvijezdu i raspadnu se pri velikoj brzini kojom udare o njenu površinu.

Naučnici vjeruju da bi Zemlju jednog dana mogla zadesiti ista sudbina kakva je snašla zvijezde u okruženju BP Pisciuma.

David Rodriguez s University of California je izjavio kako nam BP Piscium pokazuje da zvijezde poput našeg Sunca mogu živjeti mirno milijardama godina, ali kad se pokrenu mogu uzeti jednu ili dvije zvijezde sa sobom.