{{error}}
Facebook prijava

Unesite e-mail:

14.9.2013. u 12:25
NASA otkrila još 10 džinovskih crnih rupa
Moćni NASA-in teleskop otkrio je deset ogromnih crnih rupa koje vrebaju u srcima udaljenih galaksija. Otkriće, do kojeg su naučnici došli sasvim slučajno, rezultat je rada svemirskog teleskopa koji koristi X zrake.
"Gledali smo poznate mete teleskopa i primijetili crne rupe u pozadini slika“, izjavio je David Alexander, profesor fizike na Duram univerzitetu.

Otkrivene crne rupe samo su početak istraživanja opservatorije a naučnici očekuju stotine novih. S kategorizacijom svake džinovske crne rupe, naučnici se nadaju da će ih bolje razumijeti.

Sudeći po NASA-i, otkrivanje ovih rupa bilo je ključan dio slagalice započete 1962. godine kada su astronomi primijetili sjaj X zraka u pozadini svemira, ali nisu znali odakle je došao.

Danas, naučnici znaju da ovaj sjaj dolazi od udaljenih super-ogromnih crnih rupa, do kojih neke imaju masu nekoliko miliona puta veću od mase Sunca.

Međutim, ove forme crnih rupa i dalje se istražuju.

"Rani rezultati pokazuju da su udaljenije crne rupe smještene u većim galaksijama. Ovo je za očekivati. Kada je univerzum bio znatno mlađi, bilo je znatno više akcije prilikom sudara velikih galaksija koje su rasle i sjedinjavale se“, izjavio je Daniel Stern iz NASA-e.