Nauka

NASA-ina raketa eksplodirala iznad Virginije

Klix.ba
(Foto: EPA)
Bespilotna raketa koju je proizvela američka svemirska agencija NASA eksplodirala je u utorak naveče iznad istočnog dijela Virginije. Žrtava i povrijeđenih nije bilo.

Raketa Antares kompanije Orbital Sciences Corp., koju je proizvela NASA- proizvela je eksploziju i plamen tokom leta iznad Virginije. Eksplozija se dogodila šest sekundi nakon lansiranja, koje je izvedeno u 18:22 sati iz postrojenja Wallops na obali Atlanskog okeana. Raketa je nosila oko 2,2 tone različitih zaliha i eksperimenata na Međunarodnu svemirsku stanicu.

Ono što je ostalo od rakete nakon eksplozije palo je na zemlju, čime su uzrokovani novi požari.

Uništena raketa i letjelica zajedno koštaju više od 200 miliona dolara. To je potvrdio generalni menadžer Orbitalove Advanced Programs Grupe Frank Culbertson. Oštećena je i konstrukcija za lansiranje.

"Večerašnji događaji su pokazali koliko je teško dostaviti teret na Međunarodnu svemirsku stanicu", izjavio je NASA-in administrator Bill Gerstenmaier.

Zvaničnici kompanije Orbital se nadaju da će uzrok eksplozije otkriti u narednih nekoliko sedmica, a u istragu se uključila i NASA-a.

Ova neuspjela misija ipak neće negativno utjecati na astronaute u Međunarodnoj svemirskoj stanici s obzirom na to da postoje druge kompanije koje mogu dostaviti teret. Ruska Soyuz raketa će biti lansirana iz Kazahstana, a privatna kompanija SpaceX planira lansiranje u decembru.