{{error}}

/

S
19.7.2010. u 18:16
NASA-in teleskop pronašao 25.000 novih asteroida
Novi NASA-in teleskop WISE za samo šest mjeseci pronašao je više od 25.000 novih asterorida, te ukupno 95 asteroida koji su od Zemlje udaljeni blizu 50 miliona kilometara.
NASA-ina letjelica, koja koristi 40-centimetarski teleskop i infracrvene detektore, nedavno je završila sa radom na prvom prikazu cjelokupnog neba, te je do sada uz pomoć ovog teleskopa načinjeno više od milion fotografija asteroida i dalekih galaksija.

Infracrveni teleskop je dobar za otkrivanje kometa koje kruže daleko oko Zemlje i do sada je pronašao desetak takvih. Također, teleskop može zamijetiti i hladne zvijezde, odnosno smeđe patuljke.

Na fotografijama koje je načinio WISE prikazana je i Plejada zvijezda, poznata kao Sedam sestara, a inače taj zvjezdani skup se jasno može vidjeti golim okom na noćnom nebu u sazvježđu Bika. Na fotografiji je prikazan i oblak prašine kroz koji Sedam sestara i ostale zvijezde u klasteru prolaze, a infracrveno svjetlo otkriva manje i hladnije zvijezde u porodici.

Prvi podaci koje je prikupio teleskop WISE prekrivajući 80 posto površine neba, bit će objavljeni u maju iduće godine, objavile su strane agencije.
Inače, naredna tri mjeseca teleskop će i dalje pregledavati i "popisivati inventar" svemira.

Očekuje se da će po završetku devetomjesečne misije WISE okriti do sada skrivene asteroide, zvijezde i galaksije i pomoći astronomima da načine kartu zahvaljujući kojoj će odrediti koja su najzanimljivija područja za istraživanje.