Nauka

Najčudnija naučna otkrića u 2006. godini

Sarajevo-x.com
LiveScience.com je izabrao deset najčudnijih naučnih otkrića i dešavanja za ovu godinu. Saznajte o kojim se otkrićima radi.

1. Naučnici kreirali plašt djelimične nevidljivosti

Pisac H.G.Wells zamislio je još pri kraju 19. vijeka nevidljivog čovjeka, a naučnici su se ove godine približili ostvarenju te ideje. Istraživači sa Univerziteta Duke kreirali su uređaj koji čini da objekti postanu nevidljivi za mikrovalno svijetlo. Uređaj radi na principu preusmjeravanja mikrovalnog snopa, odnosno, na način na koji se tok vode preusmjerava oko stijene koja se nalazi u rijeci.

[SLIKA]2[/SLIKA] 2. U prošlosti je rijeka Amazon tekla u potpuno suprotnom smjeru

Izgleda da je rijeka Amazon nekoliko puta u historiji planete Zemlje potpuno promijenila smjer svog toka. Najveći vodotok Južne Amerike sada teče prema Atlantskom okeanu. Naučnici su ove godine dokazali da je prije više miliona godina velika rijeka tekla sa istoka na zapad, a u jednom trenutku je tekla istovremeno u oba smjera.

3. Naučnici pišu po vodi

Korištenjem generatora valova, naučnici mogu pisati po vodi. AMOEBA (''Advanced Multiple Organized Experimental Basin'') je

cirkularni rezervoar koji su naučnici kreirali kako bi formirali slova alfabeta i neke karaktere japanskog pisma. Uređaj će ubrzo biti postavljen u nekom od zabavnih parkova.

4. Morska raža ubila Steve Irwina ''Lovca na krokodile''

U tragičnoj i neobičnoj nesreći, popularna australska TV ličnost Steve Irwin podlegao je rani koju mu je zadala morska raža, dok je snimao dokumentarac u blizini australske obale. Morske raže posjeduju rep sa bodljom, koja se zategne kada se raža nađe u opasnosti. Iako bodlja sadrži otrov koji utječe na rad srca i respiracionih organa, veoma rijetko je dolazilo do smrti čovjeka. Lovac na krokodile je najvjerovatnije umro zbog toga što mu je bodlja probola srce.

[SLIKA]3[/SLIKA]5. Kitovi komuniciraju u različitim dijalektima

Kitovi iz različitih regija svijeta komuniciraju na različitim dijalektima. Korištenjem podvodnih mikrofona, naučnici su prisluškivali komunikaciju kitova, te otkrili da plavi kitovi sa sjevero-zapada Pacifika zvuče drukčije od onih koji žive u zapadnom dijelu Pacifičkog okeana i u blizini Čilea. Razlog za različite jezike kitova je još uvijek nepoznat.

6. Crveno more se ponovo dijeli

Crveno more podijelilo se po drugi put. Satelitski snimci pokazali su udaljavanje arapske i afričke tektonske ploče zbog čega je došlo do još jednog dijeljenja Crvenog mora. Rascjep sve više razdvaja sjeverozapadnu teritoriju Etiopije i Eritreje, što bi moglo kreirati potpuno novo more.

[SLIKA]5[/SLIKA]7. Potomstvo iz ćelija različitih vrsta

Naučnici su po prvi put proizveli potpuno zdravo potomstvo iz ćelija različitih vrsta. Matične ćelije pacova koje su uključene u proizvodnju sperme implantirane su u testise miševa. Istraživači se nadaju da će u budućnosti moći stvoriti spermu ugroženih vrsta kod miševa i drugih laboratorijskih životinja.

8. Transplantirani muški spolni organ uklonjen nakon dvije sedmice

Kineski ljekari uklonili su transplantirani spolni organ kod 44-godišnjeg muškarca koji je vlastiti izgubio u saobraćajnoj nesreći. Organ je uklonjen dvije sedmice nakon što je transplantiran, zbog psiholoških problema koje su se javile kod tog čovjeka i njegove žene. Iako su ljekari htjeli izbjeći amputaciju organa, uspješno je uklonjen pomenuti organ.

9. Pauci vrište za vrijeme parenja

Ženke pauka su glasnije čak i od nekih ljudi koji žele partnerima saopćiti svoje želje tokom seksa. Kada se pare, ženke vrste pauka ''Physocylus globosus'' vrište da bi svojim mužjacima pokazale šta žele. Vrisci odgovaraju uzbuđenju, dok mužjaci guraju svoje genitalije unutar ženke. Što jače mužjak gura genitalije, veće su šanse da će baš njegova sperma oploditi ženku. Pauci se baš i ne mogu svrstati u monogamne vrste.

[SLIKA]4[/SLIKA]10. Kovanice ne smrde - vi smrdite

Kada vam neko naredni put kaže da metal u njihovim rukama smrdi možete im odgovoriti da u stvari oni smrde, a ne metal. Miris metala nastaje zbog oslobađanja ulja u koži nakon dodira sa objektima koji sadržavaju željezo. Hemijska reakcija je razlog zbog čega većina žuri da opere ruke nakon dodira sa kovanicama novca.