Nauka

Na Marsu još uvijek moguća vulkanska aktivnost

NINA
Prema najnovijim otkrićima američkih naučnika, vulkanska aktivnost na Marsu i nije tako star pojam kako se dosad smatralo.

Iako su naučnici dosad vjerovali kako vulkanske aktivnosti na Marsu nije bilo čak ni prije 600 miliona godina, najnovija otkrića potvrđuju da su posljednji aktivni vulkani, poput Olympusa, na Marsu postojali i prije 20 miliona godina, a postoji mogućnost da su neki vulkani bili aktivni i prije milion godina.

Neki naučnici idu čak i korak dalje tvrdeći da je Mars geološki aktivna planeta još i danas.

Naučnici iz tima Mars Express Agustin Chicarro tvrdi kako su neki vulkani "veoma mladi". Starost vulkana određuje se brojanjem udarnih kratera koje su napravili meteori, a čiju je starost vrlo lako utvrditi i s fotografija.

Općenito, stariji vulkanski krateri imaju izbrazdanu površinu dok mlađi vulkani imaju manje-više glatku površinu. Međutim, i u toj jednostavnoj metodi brojanja kratera ima problema, budući da česte pješčane oluje zatrpaju male kratere dok velike ostavljaju netaknutim.

Pri nagađanju o trenutnoj vulkanskoj aktivnosti na Marsu naučnici ističu da se vulkan koji je bio aktivan prije pet miliona godina može opet aktivirati, a može se potpuno ugasiti.

Ranije procjene geološke aktivnosti Marsa rađene su prvenstveno na osnovi snimki s NASA-ine misije Viking iz 1970.