ESA objavila fotografije

Na Marsu je nekad tekla široka rijeka

Klix.ba
Evropska svemirska agencija (ESA) je jučer objavila nove fotografije koje nedvojbeno dokazuju da je na Marsu nekada postojala voda. Na objavljenim fotografijama se može vidjeti ogromno korito rijeke koja je nekada tekla Crvenom planetom. Kanal prolazi kroz visoravan Promethei Terra i ide ka ogromnom slivu nazvanom Hellas.

Fotografije Reull Vallisa, ogromne strukture za koju naučnici vjeruju da je formirana protokom vode u dalekoj prošlosti ove planete, je napravila svemirska letjelica Mars Express. Ova nevjerovatna struktura je duga više od 1.500 kilometara, prenosi Daily Mail.

Nove fotografije prikazuju dio strukture u kojoj je kanal širok blizu sedam kilometara, a dubok 300 metara. Obale u ovom području su veoma oštre i strme. Vjeruje se da je takvu strukturu napravio led tokom perioda otapanja. Ovakva forma strukture je nastala dugo nakon što je samo korito uklesala tekuća voda tokom hesperijskog perioda, koji je završen prije 3,5 do 1,8 milijardi godina.

"Morfologija Reull Vallisa pokazuje da je ovo područje imalo raznoliku i kompleksnu historiju. Između ovog područja i mnogih područja na Zemlji, na kojima su se desile glacijalne aktivnosti, se mogu povući mnoge paralele. Prema ovim dokazima se može zaključiti da se ono što se tako davno dešavalo na Marsu, trenutno dešava i na našoj planeti", kažu eksperti ESA-e.