Naučnici potvrdili

Na Marsu ipak ima vode

Sarajevo-x.com
Foto: AFP/File
"Veoma sam sretan što mogu objaviti da smo dobili uzorke leda," izjavio je naučnik William Boynton nakon analiziranja uzoraka sa planete Mars.

Istraživači NASA-e koji rade na misiji proučavanja Marsa proslavili su vijest da na Marsu ima leda u istraživačkoj bazi na University of Arizona u Tucsonu, a ispostavilo se da je produženje misije letjelice Phoenix mjesec duže nego što je prvobitno planirano bio odličan potez.

"Imamo vodu," potvrdio je Boynton dodavši da iako je ranije bilo naznaka da se na Marsu nalazi led, ovo je prvi put da se ta smrznuta tekućina može dotaći i testirati.

U prethodnim pokušajima svemirske letjelice Phoenix da svojom robotskom rukom dostavi uzorke sa površine Marsa, mogli su proučavati samo nekoliko tankih komadića leda koji je pao na ekran, tako da su odlučili posegnuti za drugim uzorkom promijenivši metodu.

"U suštini, terenom na Marsu dominira led," objašnjava Mark Lemmon sa Texas A&M univerziteta, a iz NASA-e su objavili i da će misija istraživanja Marsa korištenjem letjelice Phoenix biti produžena do 30. septembra ove godine. Tako će ukupni troškovi ove misije preći cifru od 420 miliona američkih dolara, piše Space.com.