{{error}}
Lozinka
ili
Facebook prijava

Unesite e-mail:

Moguće rješenje kosmičke zagonetke, opažen signal koji potječe od tamne materije?

12.12.2014. u 14:57
Astronomi su možda napokon otkrili signale koji potječu od tamne materije, tajanstvene i nedostižne tvari za koju se smatra da gradi najveći dio materijalnog svemira.
Tokom iscrpnog rada nad podacima prikupljenim rendgenskom letjelicom "XMM-Newton", Evropske svemirske agencije, tim naučnika je uočio čudan "skok" u emisiji X-zraka koje dolaze od dva različita nebeska objekta – galaksije u Andromedi i Skupa galaksija u Perzeju.

Signal odgovara nepoznatoj čestici ili atomu koji su proizvedeni od strane tamne materije, objavili su naučnici.

"Raspodjela signala unutar galaksije točno odgovara onome što smo očekivali od tamne materije - koja je, koncentrisana i intenzivna u centru objekta i slabija i difuznija na rubovima", kaže koautor studije Oleg Ruchayskiy, iz École Polytechnique Federale de Lausanne (EPFL) u Švicarskoj, navodi se u saopćenju.

Glavni autor Alexey Boyarsky, iz Univerziteta Leiden u Holandiji je rekao da su s ciljem provjere rezultata, pregledali podatke iz galaksije, Mliječnog puta, i opazili istu stvar.

"Tamna materija je tako nazvana jer ne upija niti ispušta svjetlost i stoga se ne može direktno posmatrati. No, astronomi znaju tamna materija postoji, jer je u interakciji gravitacijski sa 'normalnom' materijom koju možemo vidjeti i dodirnuti“ rekao nam je Muhamed Muminović iz Astronomskog društva Orion Sarajevo.

I izgleda da tamo vani ima puno tamne materije: Posmatranje kretanja zvijezda i galaktičke dinamike, ukazuju da je oko 80 posto ukupne materije u svemiru 'tamna materija' što se uočava preko gravitacijskih uticaja, ali ne u interakciji sa svjetlošću.

Istraživači su predložili niz različitih egzotičnih čestica kao sastojaka tamne materije, uključujući slabo međudjelujuće masivne čestice (WIMPs), aksione i sterilne neutrine, hipotetske rođake "običnih" neutrina (čestica koje nalikuju elektronima, ali nemaju električni naboj). Misli se da je raspad sterilnog neutrina izvor X-zraka, tako da istraživački tim sumnja to mogu biti čestice tamne materije odgovorne za tajanstveni signal koji dolazi iz Andromede i skupa Perseus.

Ako se rezultati - koji će biti objavljeni sljedeće sedmice u časopisu "Physical Review Letters" održe, oni bi mogli da nas uvedu u novu eru u astronomiji, rekao je član istraživačkog tima.

"Potvrda ovog otkrića može dovesti do izgradnje novih teleskopa posebno dizajniranih za proučavanje signala iz čestica tamne materije", rekao je Boyarsky i dodao da ćemo znati gdje gledati kako bi slijedili trag tamnih struktura u prostoru, te ćemo, na osnovu toga, biti u mogućnosti rekonstruisati kako je naš svemir formiran.