Nauka

Mjesec star više od 4,5 milijardi godina

FENA
Mjesec je vjerojatno nastao 62 miliona godina nakon početka stvaranja solarnog sistema, a star je oko 4,567 milijardi godina, smatraju švicarski i njemački naučnici. Rezultate zajedničkog istraživanja objavili su u britanskom časopisu Nature.

Skupina znanstvenika sa Tehničkog Univerzitetu u Zuerichu i druga s Instituta za mineralogiju iz Koelna mjerile su izotope volframa (W), sivkasto-bijelog metala velike tvrdoće i visokog tališta (3380 C).

Tim mjerenjima su ustanovili da je do odvajanja Zemlje i njezina satelita došlo u razdoblju između 52. i 152. milijuna godina nakon nastanka solarnog sistema, dakle 62 miliona godina nakon početka stvaranja solarnog sistema.

Naučnici su utvrdili i da je sastav dva izotopa volframa jednak u Zemljinom i Mjesečevom omotaču. Sličnost između materije pronađene na površini Zemlje i one na površini Mjeseca potvrđene su još tokom misije američkog Apolla.

Prema teoriji koju su prihvatile obje skupine naučnika, Mjesec je nastao nakon sudara Zemlje i nekog svemirskog tijela veličine Marsa.