Nauka

Mjesec je nastao od ostataka ogromne eksplozije Zemlje

Klix.ba
Naučnici tvrde kako je planeta Zemlja "dala život" svom satelitu Mjesecu prije 4,5 milijarde godina.

Nova kontroverzna teorija tvrdi kako je velika eksplozija, jednaka snazi 40 milijardi atomskih bombi, Zemlji otkinula neke dijelove od kojih se formirao Mjesec.

Sin Charlesa Darwina, George Darwin, imao je teoriju da se Zemlja ranije okretala toliko brzo da su otpadali dijelovi od kojih je formiran njen satelit.

Njegova teorija je bila popularna, ali je pobijena teroijom da je u Zemlju udario objekt veličine Marsa, od čega je i nastao Mjesec. No, i ta teorija je pobijena kada su astronauti donijeli uzorke stijena sa Mjeseca.

Hemijske analize koje su urađene prošle godine na Univerzitetu Chicago otkrile su kako se sastoje od oksigena, silikona i izotopa kalija identičnih onima na Zemlji, što podržava teoriju da je Mjesec nastao od Zemlje.

Naučnik Van Westeren kaže kako se treba suočiti s činjenicom da otkrića pokazuju kako je mjesec bio dio Zemlje i da je nastao nakon velike eksplozije. Masivna eksplozija izbacila je Mjesec u svemir.

Ideja da Zemljina jezgra krije veliki nuklearni reaktor aktuelna je 60 godina.

Postoji i dokaz o dosta manjem prirodnom reaktoru dužine 10 metara u Zapadnoj Africi, koji je bio aktivan prije 10 milijardi godina.

"Mislim da ne možete odvojiti mjesečevu formaciju od divovskog udara", rekla je Matija Cuk, stručnjakinja za planete sa Harvarda.