NASA

Mikroskopska bića na mjesecu Titanu dišu

Sarajevo-x.com
Foto: NASA
Naučnici su pronašli dokaze o postojanju nekog oblika života na Saturnovom prstenu Titanu.

Otkrili su da tamošnja primitivna bića dišu u Titanovoj atmosferi, te da se hrane tvarima s njegove površine.

Podatke o životu mikroskopskih vanzemaljaca prikupila je NASA-ina sonda Cassini. Analiza kompleksnog hemijskog sastava površine Titana pokazala je da je to jedini mjesec sa gustom atmosferom.

Njegova površina prekrivena je planinama, jezerima i rijekama, što je astronome i inspirisalo da ga nazovu svijetom najsličnijim Zemlji u cijelom Sunčevom sistemu.

Tečnost s Titana nije voda, već metan, tako da naučnici očekuju pronalazak života koji je baziran upravo na metanu, javlja Daily Mail.

Nova otkrića objavljena su u dva izvještaja, u magazinima Icarus i žurnalu Geofizičkih istraživanja.

U prvom se navodi kako gas vodika u atmosferi Titana neobjašnjivo nestaje pri površini, što bi moglo značiti da ga udišu vanzemaljske bube. U drugom izvještaju stoji da nedostatak acetilena navodi na zaključak da ga na Titanu nešto konzumira.

Očekivalo se da će naučnici utvrditi kako sunčeve zrake u interakciji sa hemijskim spojevima u atmosferi stvaraju acetilen, koji bi potom pao na površinu mjeseca. Ipak, sonda ga nije pronašla.

Eksperti stoga upozoravaju da nešto konzumira vodik.

"Ukoliko se ispostavi da postoje znakovi života, bit će nam to dvostruko uzbuđenje jer bi oni predstavljali drugačiji oblik života, nezavisan od onog na Zemlji koji se bazira na vodi", kaže NASA-in astrobiolog Chris McKay.

Vjeruje se da bi jednog dana kad Sunce "proguta" Zemlju i tako zagrije Titan uslovi za život na ovom mjesecu mogli biti idealni.