Messenger

Merkur se smanjuje

Sarajevo-x.com
Foto: Reuters
Najmanja planeta Sunčevog sistema počela se smanjivati, otkrila je NASA-ina svemirska sonda Messenger.

Messenger, koji je svoje osam milijardi kilometara dugo putovanje do Merkura započeo prije četiri godine, pronašao je nove dokaze da se planeta najbliža Suncu počela skupljati.

Naučnici iz NASA-e u petak su objavili fotografije stijena i rascjepa na površini Merkura, za koje vjeruju da su posljedica deformacije kore uslijed hlađenja i stvrdnjavanja Merkurove rastopljene jezgre.

Prema novim podacima, ova planeta je, od svog nastanka, možda izgubila skoro 5 km od ukupno 4.828 km, koliko iznosi njen prečnik.

NASA-ina sonda Messenger je otkrila kako je skupljanje Merkura, izazvano hlađenjem jezgre, mnogo ozbiljnije nego što su naučnici očekivali, objavili su američki mediji.

Američka svemirska agencija je zahvaljujući ovoj svemirskoj misiji otkrila kako je Merkur planeta veoma slična Zemlji, te se naučnici nadaju da će proučavanjem ove planete saznati kako je Zemlja mogla izgledati u ranijoj historiji svog nastanka.