{{error}}

Unesite e-mail:

S
6.6.2009. u 12:23
Ljudski smijeh ima primatske korijene
Ljudi i majmuni su smijeh naslijedili od zajedničkog pretka zaključci su studije naučnika koji su škakiljajući gorile, čimpanze i orangutane pokušali odgonetnuti historiju smijeha.
Naučnici koji su sproveli studiju vjeruju da su ljudski smijeh i smijeh majmuna evolucijski povezani. Oni smatraju da je ljudski smijeh najprije zvučao kao glasno gunđanje no, kasnije se razvio.

Prema podacima studije, koja je objavljena u časopisu 'Current Biology', čimpanze imaju smijeh koji je jako sličan ljudskom, dok se i gorile i orangutani smiju mada se njihov smijeh dosta razlikuje od ljudskog i više nalikuje glasnom dahtanju.

Analizirajući više od 800 autentičnih snimaka smijeha djece i majmuna, naučnici su zaključili da su ljudi i majmuni smijeh naslijedili od zajedničkog pretka prije blizu 16 miliona godina.

"Veliki majmuni kada ih škakiljate proizvode karakterističan zvuk koji nalikuje ljudskom smijehu, mada zvuk nije u potpunosti isti. Ti podaci su od velikog značaja s obzirom da potvrđuju pretpostavku da ljudi i majmuni imaju zajedničkog pretka", kazala je naučnica Marina Davila Ross sa Univerziteta Portsmouth koja je i provodila ovu studiju.

Studija je poklazala da se ljudski smijeh razvijao tokom posljednjih deset do 16 miliona godina, te zbog toga sada zvuči drugačije od majmunskog, ali svakako su ljudi i majmuni ovu sposobnost naslijedili od zajedničkog pretka, objavio je Daily Telegraph.