{{error}}
Facebook prijava

Unesite e-mail:

13.12.2013. u 18:35
Jupiterov mjesec ispaljuje 200 km visoke stubove vodene pare
Svemirski teleskop Hubble otkrio je kako Jupiterov mjesec Evropa ispaljuje u svoju atmosferu stubove vodene pare visoke i do 200 kilometara.
Trenutna dominantna teorija je da ove stubove izazivaju vodene erupcije na površini ledenog mjeseca.

U kombinaciji sa drugom studijom, u okviru koje su pronađeni važni minerali na površini ovog mjeseca, naučnici smatraju da postoji velika mogućnost za formiranje života na Evropi. Naučnici sada žele početi sa proučavanjem interakcije minerala iznad ispod površine Evrope.

Ukratko, Evropa sadrži sve elemente potrebne za formiranje života, ljudi samo treba da se dovoljno približe kako bi svhatili njihove interakcije.

Hemijska isparenja u atmosferi otkrili su Hubbleovi osjetljivi filteri, a pokazuju dvije velike perjanice vode koje povremeno eruptiraju u blizini Evropinog Južnog pola. Erupcije izazivaju plimne sile, koje zagrijavaju i pritišču podzemne okeane Evrope.

"Ukoliko su ove erupcije zaista povezane sa podzemnim okeanima, za koje smo uvjereni da postoje na Evropi, to znači da buduća istraživanja mogu odmah da se pozabave ispitivanjem da li je Evropa potencijalno naseljiva, bez bušenja kroz slojeve leda", izjavio je Lorenz Roth sa Istraživačkog instituta u San Antoniu.

Budući da bi slojevi leda mogli biti debeli i desetine kilometara, ovo je veliko otkriće.

Naučnici vide proces hemijskih interakcija na Evropi na sljedeći način – veliki podzemni okeani dolaze u kontakt sa stijenama ispod njih. Led koji ih prekriva sadrži soli, što izaziva reakcije koje izazivaju toplotu. Jupiterova snažna gravitacija vuče ledeni omotač, koji puca, a izlaze vodena isparenja.

NASA-ina sonda Galileo na Jupiteru je otkrila prsten minerala nalik glini. Smatra se da potiče iz kolizija sa raznim asteroidima i meteorima, koječesto sadrže materijale važne za nastanak života. Ovakvi materijali mogli bi pokrenuti novo poglavlje u priči o pronalasku života na Evropi.