{{error}}
Facebook prijava

Unesite e-mail:

19.7.2013. u 18:52
Mars
Atmosfera Marsa uništena je prije četiri milijarde godina tokom misterioznog događaja, tvrde naučnici.
Podaci koje je donio Curiosity pokazuju da se veliki prekoret dogodio nakon vulkanske erupcije i ogromnog sudara.

Robot koji je sletio prije godinu dana vratio se s prvim mjerenjima sastojaka gasova u marsovskoj atmosferi. Rezultati su objavljeni u žurnalu Science.

Dr. Chris Webster iz NASA-e izjavio je kako su podatke direktno poredili s klimom na Zemlji.

"Mars je postao planeta i njegova magma je očvrsnula, no dogodila se katastrofa kada su u njega udarale komete i druga mala tijela. Mjerenja koja je vršio Curiosity prvi put su dovoljno tačna da bi se mogla uporediti s mjerenjima urađenim na Zemlji na meteoritima, za koja se koriste veliki instrumenti koji daju veoma precizne rezultate.

Njegov tim vjeruje da se najveći događaj koji je uništio atmosferu na Crvenoj planeti dogodio prije četiri milijarde godina.

Rezultati pokazuju da su rezervoari ugljendioksida i vode, koji su tada nastali, ostali do danas.

Dr. Paul Mahaffy iz NASA-e kazao je kako se trebaju uraditi dodatna istraživanja prije nego ljudska noga kroči na tu planetu.

"Moramo znati sastav atmosfere danas i kako će se mijenjati da bismo se mogli pripremiti za dolazak ljudskih istraživača", objasnio je.