Nauka

Iskopan mumificirani dinosaurus Dakota

Sarajevo-x.com
Foto: AP
U Sjevernoj Dakoti u Americi istraživači su došli do velikog otkrića - skeleta mumificiranog dinosaurusa koji je otkriven nakon miliona godina od kako su postojale ove vrste. Otkriveni su novi detalji o ovom zanimljivom skeletu.

Pronađeni skelet je, prema pisanju američkih medija, jedan od najkompletnijih koji su ikad pronađeni. Toliko je dobro sačuvan da će naučnici moći izračunati kolika je bila ukupna mišićna masa dinosaurusa. Pa iako je mumificiran, tijelo ovog dinosaurusa nije bilo sačuvano kao, recimo, Tutankamonovo, već su fosili pronađeni u stijeni.

Njegov skelet ne sačinjavaju samo pojedine kosti, kako je dosad uglavnom bivalo pronađeno, već cijela koža, žile, ligamenti, a kako tvrde istraživači, možda utvrde i neki od unutrašnjih organa, jer istraživanje još nije privedeno kraju.

Pretpostavlja se da je ovo stvorenje bilo teško oko tri i po tone, brzo i izuzetno snažno.

''Ovo je nakjbliže što ćemo ikad biti saznanjima o tome kako su dinosaurusi zaista izgledali,'' izjavio je engleski patolog Phillip Manning.

Ono što posebno zadivljuje je činjenica da je ovo biće tako dobro sačuvano. To se moglo desiti samo u slučaju da je odmah nakon smrti zakopan i to u odgovarajućim uslovima te tako nije došlo do propadanja.

Još uvijek se ne može utvrditi boja kože dinosaurusa, jedino se naslućuju prugasti uzorci. Fosil se analizira korištenjem najvećeg svjetskog CT skenera, a kako je pronađen u Sjevernoj Dakoti, dobio je nadimak Dakota. Istraživači se nadaju da će im tehnologija pomoći da detaljnije analiziraju njegovu unutrašnjost.

Ovo je peta dosad pronađena mumija dinosaurusa. Dakota je pronađen na ranču u Badlandsu 1999., a njegovo otkopavanje završeno je 2004. godine. Danas se još uvijek radi na čišćenju njegovih dijelova od komada stijena, a u planu je konačna izložba na ljeto.