{{error}}

/

F
28.1.2013. u 13:54
Foto: AFP
Iran je u ponedjeljak poslao u svemir kapsulu sa živim majmunom koja je kasnije vratila "netaknut teret", javila je teheranska TV stanica na arapskom jeziku Al-Alam, pozivajući se na zvanično saopćenje.
Raniji pokušaj Islamske Repiblike da u 2011. godini pošalje majmuna u svemir propao je. Nikakvo zvanično objšnjenje nije objavljeno, prenosi AFP.

"Iran je uspješno lansirao kapsulu, kodnog naziva Pishgam (pionir) u kojoj je bio majmun i vratila se na zemlju netaknutog tereta", navodi se u saopćenju odjela za svemirske aktivnosti ministarstva odbrane.

Al-Alam je javio da je majmun "preživio" nakon što je putovao na visini od 120 kilometara u suborbitalnom letu.

Iran je objavio sredinom januara da će još jednom pokušati poslati majmuna u orbitu "u okviru priprema za slanje čovjeka u svemir" koje je planirano za 2020. godinu.

Iranski svemirski program duboko uznemirava zapadne zemlje, koje strahuju da bi mogao biti korišten za razvoj balističkih projektila koji su u stanju nositi nuklearne bojeve glave, za koje sumnjaju da se proizvode u tajnosti.

Foto: AFP

Teheran je u više navrata negirao da njegovi nuklearni i naučni programi služe kao krinka za vojne ambicije.

Iran je ranije slao pacova, kornjače i crve u svemir.