Pronađeni dokazi

I u kamenom dobu obavljane amputacije

Sarajevo-x.com
Naučnici su nedavno pronašli dokaze da su naši preci još u kamenom dobu bili veoma napredni u oblasti medicine.

Naime, nedavno je otkriveno kako su se kirurzi iz kamenog doba koristili naoštrenim kremenom kako bi amputirali lijevu podlaticu jednog starijeg čovjeka.

Još nevjerovatnija je činjenica da je čovjek bio pod narkozom, te da je operacija izvršena sterilnim 'instrumentima', a kasnije je i rana tretirana u sterilnim uvjetima.

Ovi dokazi o operacijama u kamenom dobu pronađeni su tokom rada na iskopavanju grobnice pronađene 40 milja južno od Pariza.

Također, nedavno su istraživači pronašli slične dokaze o obavljanju operacija još u kamenom dobu dok su radili iskopavanja u Njemačkoj i Češkoj.

Istraživači koji su radili na iskopavanju kazali su kako se vjerovatno radi o ratniku koji je povrijeđen tokom borbe, no operacija je uspješno obavljena i čovjek je sa amputiranom podlakticom vjerovatno živio još nekoliko godina.

"Ovim ne želimo reći da su tadašnji kirurzi bili poput ovih u današnjem dobu, no zasigurno su imali određeni stupanj znanja“, kazala je naučnica Cecile Buquet-Marcon.

Ona je dodala i to da su čovjeku protiv bolova davane vjerovatno neke halucinogene biljke, te da je rana kasnije čišćena najvjerovatnije kaduljom.

"Detaljna ispitivanja nisu pokazala da je došlo do širenja neke zaraze nakon amputacije što sugeriše da je operacija provedena sterilnim instrumentima, te da je kasnije neprestano čišćena“, istakli su znanstvenici dodajući da čovjek i pored nedostatka nadlaktice nije bio isključen iz grupe, objavio je Daily Mail.