Nauka

Hladna i suha klima Marsa nastala prije 3,5 milijardi godina

FENA
Današnja hladna i suha klima Marsa nastala je prije oko 3,5 milijardi godina okončavši razdoblje u kojem je na toj planeti bilo vlage, ukazuju istraživanja.

Međunarodna grupa naučnika napravila je vremenski pregled geološke evolucije Marsa koji je objavljen u novom broju časopisa Science.

Ako je Mars ikada bio pogodan za život to je moglo biti samo u njegovim ranim, mokrim godinama, smatraju istraživači koje vodi Jean-Pierre Bibring iz francuskog instituta za astrofiziku. Mars se formirao prije oko 4,6 milijardi godina a istraživači kažu da su se zemljani, glineni materijali kojima je potrebno veća količina vode i umjerene temperature, formirali u prvom razdoblju Marsa.

Onda je, prije oko 4 milijarde godina, počelo drugo razdoblje obilježeno aktivnošću vulkana koji su zrak izbacivali sumpor. U razdoblju prije 3,5 do 3,2 milijarde godine počelo je treće doba u koje su odredili minerali u kojima je prevladavao feroksid a koji nisu stvoreni ili izmijenjeni uticajem vode, kažu istraživači.

Suh okoliš s mnogo kiselina "nije bio ugodno mjesto za život za bilo koji oblik života, pa čak ni mikrobe", rekao je John Mustard, geolog sa univerziteta koji je i koautor studije.