NASA

Heliosfera se ubrzano smanjuje

SRNA
Foto: NASA
Letjelica NASA-e "Interstellar Boundary Explorer" (IBEX) došla je do šokantnog otkrića da se heliosfera, veliko Sunčevo zaštitno polje koje štiti Zemlju od raznih kozmičkih zračenja, rapidno smanjuje.

Naučnici smatraju da je smanjivanje heliosfere posljedica slabijeg Sunčevog ciklusa, iz kojeg se naša zvijezda tek sada počela buditi.

Naime, nabijene čestice koje isijava naša zvijezda daleko izvan granica Sunčevog sistema u međuzvjezdanom prostoru sudaraju se sa česticama opasnog zračenja, stvarajući tako "zaštitni mjehur" koji, osim Zemlje, štiti i druge objekte.

Ranije se vjerovalo da  veličina heliosfere zavisi od stepena Sunčeve aktivnosti, koja se mijenja kroz 11-godišnje cikluse. Međutim, IBEX je otkrio kako se heliosfera u posljednjih šest mjeseci neočekivano smanjila.

Slabija zaštita od kosmičkog zračenja mogla bi stvarati probleme astronautima, jer više opasnih čestica stiže do Zemlje.

Naučnici se  nadaju  da će IBEX nastaviti sa praćenjem čestica i tokom jače Sunčeve aktivnosti, da bi se vidio uticaj na mogući rast heliosfere, prenose agencije.