Novo naučno otkriće

Granica svemira na 118 km od površine Zemlje

Sarajevo-x.com
Foto: Reuters
Kanadski naučnici sa Univerziteta Calgary uspjeli su pomoću novog instrumenta 'Supra-Thermal Ion Imager' izmjeriti granicu svemira, objavio je prije nekoliko dana magazin Journal of Geopshysical Research.

Naučnici su uspjeli izmjeriti djelovanja blagih vjetrova u gornjim slojevima atmosfere, te dosta jačih strujanja nabijenih čestica u svemiru. Ova mjerenja izvršena su u dosad neistraženim slojevima atmosfere koja je omogućio novi instrument

Mjerenjima je utvrđeno da se granica svemira nalazi na visini od 118 kilometara iznad Zemljine površine gdje strujanja nabijenih čestica mogu dostići brzine veće od 1000 kilometara na sat.

Naravno, mnogi naučnici i astronauti ne misle tako. Jedni tvrde da se ta granica nalazi na 80 kilometra visine od Zemljine površine, dok Međunarodna aerounautička agencija (FAI) koja određuje mjerila, priznaje granicu od 100 kilometara.

Također, NASA u svojim istraživanjima koristi mjeru od 122 kilometra visine, te tako SAD nikad nije usvojila mjere FAI jer bi to bilo 'prekomplikovano zbog dosad utvrđenih pravila o kretanju satelita i svemirskih šatlova'.