Nauka

Gradivni elementi života pronađeni na 1.400 svjetlosnih godina od Zemlje

Klix.ba
Maglina Iris
Tim naučnika uočio je gradivne molekule života u maglini udaljenoj oko 1.400 svjetlosnih godina od planete Zemlje, piše Mashable.

Riječ je o maglini Iris, a naučnici su koristili sofisticirane alate kako bi shvatili na koji način su "molekule života" - policiklični aromatski ugljikovodici (PAH), raspoređeni u tom predjelu svemira. Studija je objavljena u listu Astronomy&Astrophysics.

Policiklični aromatski ugljikovodici, pljosnate molekule atoma ugljika poredanih u šestougaonom šablonu okruženi vodikom, rapidno rastu pod utjecajem ultraljubičastog svjetla koje potječe iz zvijezde u središtu maglina.

Naime, umjesto da ih uništi kao manje verzije PAH-a, srednje verzije molekula bivaju uznemirene nakon čega se spajaju u veće organske molekule, objašnjava NASA.

Ova i slična istraživanja podupiru htijenje naučnika da shvate na koji način nastaje život, a ključnu ulogu igraju policiklični aromatski ugljikovodici kao jedna od najvažnijih gradivnih komponenti živih sistema.

Naučnici vjeruju kako je razvoj PAH-a jedna od ključnih stepenica koje vode ka konačnom nastanku života.

Policiklični aromatski ugljikovodici na Zemlji mogu biti oslobođeni kuhanjem mesa ili paljenjem nekog drugog organskog materijala.

Da bi uočili molekule PAH-a, naučnici ih ne moraju vidjeti direktno, već isključivo svjetlost koja se od njih odbija i koja potom dospjeva na Zemlju. Uprošteno, različite dužine talasa svjetlosti odgovaraju određenim elementima. Na sličan način naučnici određuju sastav površina udaljenih zvijezda i planeta, a proces se zove spektrometrija.