Nauka

Genetskom terapijom miševima vraćeno čulo mirisa

Klix.ba
Uz pomoć genetske terapije je vraćeno čulo mirisa miševima koji su bez njega rođeni. Ovi miševi su rođeni sa genetskim poremećajem koji utječe na mikroskopske dlačice, nazvane cilija, a koje otkrivaju hemikalije u zraku.

Naučnici se nadaju da će njihovo otkriće pomoći u liječenju oboljelih cilija, što kod ljudi može dovesti do sljepila, gluhoće i oboljenja bubrega.

Mikroskopske cilije rastu iz mnogih ćelija u tijelu. Nekoliko genetskih poremećaja može rezultirati oštećenjima cilija, što može biti fatalno ili jako onesposobljavajuće. Jedan od simptoma može biti i nedostatak čula mirisa, ili kongenitalna anosmija.

Grupa naučnika sa Univerziteta u Michiganu, se fokusirala na miševe sa mutacijom na genu lft88, što je značilo da imaju problema sa stvaranjem cilija i nedostatkom čula mirisa.

Naučnici su stvorili virus koji je moga inficirati ćelije sa funkcionalnom verzijom ovog gena. Taj virus im je injektiran u nos tri dana. To im je naposljetku vratilo mogućnost stvaranja cilija i čulo mirisa, prenosi BBC.