Mars Express

Fotografije kanjona doputovale do Zemlje

Sarajevo-x.com
Neke od najfascinantnijih fotografija površine Marsa koje je snimila svemirska letjelica Evropske svemirske agencije doputovale su do Zemlje. Na fotografijama su prikazani planinski lanci i kanjoni, koji se nalaze u predjelu Echus Chasma, ujedno jednom od najvećih izvora vode na Crvenoj planeti.

Stručnjaci vjeruju da su podzemne vode glavni krivac za nastanak ovih strmih dolina, koje su po izgledu zapanjujuće slične kanjonima koji su smješteni u neplodnim područjima Zemlje.

Fotografije su snimljene posebnom kamerom visoke rezolucije (HRSC - High-Resolution Stereo Camera), koja je ugrađena na ESA-inoj Mars Express svemirskoj letjelici.

Smješten sjeverno od ekvatora, Echus Chasma je, prema pretpostavkama, jedan od najvećih izvora vode na Crvenom planetu, a na snimkama se mogu vidjeti strme doline ili kanjoni, stvoreni naletima vode od visoravni Lunea Planum do glavnog zaljeva Echus Chasme, poznatijeg kao Kasei Valles, koji se 3.218 km pruža ka sjeveru.

Otkriveni kanjoni su dugi oko 100 km, široki 10 km, njihova dubina iznosi čak 1.000 metara, a na nekim mjestima su litice Kasei Vallesa visoke 4.000 metara, objavili su britanski mediji.

Naučnici su početkom sedmice također otkrili planove da na Zemlju donesu stijene, pa možda i neki oblik života sa Crvene planete, što bi bio prvi korak ka slanju čovjeka na Mars.