Nauka

Fosil dinoasura veličine psa otkrio da je Sjeverna Amerika bila podijeljena na dva dijela

Klix.ba
Naučnici su otkrili fosil dinosaurusa veličine psa za kojeg tvrde da pokazuje da je prahistorijska Sjeverna Amerika bila podijeljena na dva dijela.

Eksperti tvrde da su pronađeni dijelovi vilice ovog stvorenja koje je živjelo u istočnom dijelu Sjeverne Amerike prije 100 miliona godina mnogo drugačiji od onih pronađenih na zapadnoj strani.

Dinosauri su živjeli na zapadnom kontinentu koji se zvao Laramidia, a slični su pronađeni u Aziji. Otkriveno je i nekoliko fosila iz istočnog "izgubljenog kontinenta" Appalachia jer je područje zaraslo vegetacijom, što otežava pronalazak i vađenje fosila.

"Isto kao što su mnoge životinje i biljke otkrivene u Australiji različite od onih koje su pronađene u drugim dijelovima svijeta, čini se da su životinje iz istočnog dijela Sjeverne Amerike iz kasnog doba krede potpuno drugačije od onih koje su pronađene u zapadnom dijelu zbog dugogodišnje izolacije. To podržava teoriju da su ova dva dijela bila razdvojena vodom, što je sprečavalo kretanje životinja, tako da su se životinje iz Appalachia razvile potpuno drugačije", rekao je dr. Nick Longrich iz Milner Centra za evolucije na Univerzitetu Bath.

Dodao je kako su u tom periodu istočna Sjeverna Amerika, Evropa, Afrika, Južna Amerika, Indija i Australija bile izolirane vodom, što je uzrokovalo nastanak različitih vrsta dinosaura.

Studija je objavljena u žurnalu Cetaceous Research.