{{error}}

Unesite e-mail:

N
29.3.2004. u 16:32
Evropski naučnici otkrili život na Marsu?
Spektrometar orbitalne postaje Evropske svemirske agencije "Mars Express" otkrio je u atmosferi crvene planete plin metan, što može biti dokaz postojanja života na Marsu.
O tragovima metana u atmosferi Marsa ranije su govorili i astrolozi tokom istraživanja pomoću snažnih teleskopa sa zemlje. Infracrveni teleskop na Havajima i opservatoriju na jugu Chilea prošle godine su otkrili taj plin.

Zbog posebnosti sastava atmosfere Marsa metan se u njoj ne može dugo održati. Međutim, činjenica da plin na površini crvene planete ipak postoji navodi naučnike na pretpostavku da se njegove rezerve odnekud popunjavaju.

To se može dogoditi na dva načina, pomoću aktivnih vulkana koji do sad nisu pronađeni ili djelovanjem mikroba, naveo je ruski televizijski kanal NTV.

Na zemlji bakterije proizvode metan iz vodika i plina ugljika. Zemaljski mikrobi, proizvodeći metan, nemaju potrebu za kisikom i kako smatraju naučnici, mikroorganizmi takvog tipa mogu postojati i na Marsu.

Dva američka robota, Opportunity i Spirit, koji se od januara nalaze na površini crvene planete, ne mogu dati odgovor otkud na Marsu metan, jer su napravljeni za geološka istraživanja.

Odgovor je mogao naći evropska sonda "Bigl -2" koja je
posjedovala specijalnu aparaturu, ali je on prilikom prizemljenja stradao.

Kako se planira, ubuduće će se na robotima, koji se pošalju na Mars, postavljati specijalni senzori koji mogu izvršiti analizu metana i istražiti je li biološkog podrijetla.