{{error}}

Unesite e-mail:

S
8.8.2010. u 23:01
Enzim pronađen u korijenu soje stvara gorivo iz zraka?
Enzim otkriven u korijenu soje bi mogao biti ključan za razvoj automobila koji idu na zrak. Enzim vanadij nitrogenaza, koji inače proizvodi amonijak iz azotnog gasa, također može pretvoriti ugljenmonoksid u industrijski bioproizvod propan, gas koji gori plavim plamenom.
Naučnici upozoravaju da je istraživanje tek u početnoj fazi, ali da bi moglo dovesti do novih načina stvaranja ekološki prihvatljivog goriva ili čak benzina iz zraka, piše "ABC News".

Azotobacter vinelandii je bakterija koja se nalazi u enzimu soje.

Farmeri cijene biljke koje sadrže ovu bakteriju jer one koriste enzime koji beskorisni atmosferski azot pretvaraju u amonijak i druge hemikalije koje potiču rast drugih biljaka.

Naučnik Markus Ribbe sa Univerziteta u Kaliforniji u saradnji sa svojim kolegama je izolovao enzim i njime uspio pretvoriti azot u amonijak. Potom je odstranio azot i kisik u enzimu te upražnjeni prostor popunio ugljenmonoksidom.

Bez kisika i azota, enzim je počeo pretvarati ugljen monoksid u male lance ugljika koje su činili dva-tri atoma. Trostruki lanac ugljika je u stvari propan koji se koristi za gorionike u kuhinjama.

Nova funkcija enzima vanadij nitrogenaze je značajno otkriće koje će u budućnosti omogućiti proizvodnju automobila čiji motori koriste "zračno-bakterijski pogon", tvrde naučnici.