Nauka

DNA tuberkuloze pronađena u mumiji dovest će do novih načina liječenja

Klix.ba
Britanski naučnici sa Univerziteta u Warwicku pronašli su DNA tuberkuloze u 200 godina staroj mađarskoj mumiji. Pronalazak bi mogao dovesti do novih načina liječenja ove bolesti.

Naučnici su izvukli genom tuberkuloze iz plućnog tkiva mumije pomoću tehnike poznate kao metagenomija. Genom im je pružio rijetku priliku da proučavajeu patogene iz perioda prije antibiotika te širenje zaraze tokom industrijske revolucije. Uzorak je pronađen u plućima mumificirane Mađarice Terézije Hausmann, preminule u 28. godini, u decembru 1797. godine.

Njeni mumificirani ostaci pronađeni su u kripti u mađarskom gradu Vác, 1994., zajedno sa još 242 mumificirane osobe, od kojih su neke još uvijek imale odjeću u kojoj su pokopane.

Naučnici su analizirali uzorak iz prsa mumije i otkrili kako je preminula od tuberkuloze. Pomislili su kako bi mogli pronaći i dobro očuvanu DNA tuberkuloze, što im je tek nedavno uspjelo.

Otkriće bi im moglo pomoći u istraživanju značaja mješovitih deformacija infekcija, posebno u doba epidemija tuberkuloze, što bi moglo dovesti do novih načina liječenja infekcija.

Istraživanja su pokazala da je žena preminula od zaraze sa dva različita tipa bakterije tuberkuloze.

Otkriće je važno zbog praćenja evolucije bakterija, a moglo bi biti ključno u borbi protiv bolesti koja je 2010. godine, prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, ubila gotovo milion i po ljudi.

DNA iz mumije, u kombinaciji sa istraživanjima o savremenoj tuberkulozi, koristit će se za istraživanjima o mješovitim infekcijama, posebno u slučajevima kada je tuberkuloza veoma rasprostranjena.

Mumije su pronađene u kripti dominikanske crkve u mađarskom gradu Vácu, u drvenim sanducima ukrašenim slikama lobanja. Tijelaa su mumificirana zahvaljujući niskim temperaturama, stalnoj vlažnosti i pritisku zraka u kripti. Gotovo 90 posto mumija, od beba do staraca, bolovalo je od tuberkuloze.