{{error}}
Facebook prijava

Unesite e-mail:

FOTO+VIDEO
/
Da li naš solarni sistem ima blizanca?

11.4.2012. u 14:10
Da li naš solarni sistem ima blizanca?
Naš solarni sistem bi mogao imati blizanca, jer se u njegovoj blizini nalazi još jedan sistem sa zvijezdom poput Sunca i devet planeta.
To znači da novi solarni sistem, ipak, ima jednu planetu više u odnosu na naš, jer je patuljasti Pluton izgubio status planete 2006. godine.

U novom izvještaju objavljenom u magazinu Astronomy and Astrophysics, astronom Mikko Tuomi je ponovo analizirao podatke zvijezde HD 10180 sa preciznom kamerom HARPS montiranom na teleskop u Chileu.

Zvijezda je proučavana nekoliko godina. Od Zemlje je udaljena 130 svjetlosnih godina, relativno je blizu i sjajnija je i lakša za ispitivanje.

Nedavnim istraživanjima je otkriveno da se oko zvijezde, koja je u sazviježđu Hydrus, nalazi šest, a možda i sedam planeta. Posljednjim istraživanjem je potvrđeno postojanje sedme planete, kao i dodatne dvije planete, koje kruže oko nje.

Planete se drastično razlikuju u veličini, a tu je i jedna koja je 65 puta teža od Zemlje, dok je jedna samo 1,4 puta teža od naše planete. Ona je ujedno i najmanja koja je otkrivena izvan našeg solarnog sistema.

Dvije novootkrivene planete su 1,9 i 5,1 puta teže od Zemlje, zbog čega spadaju u kategoriju superzemalja. Manjim planetama je potrebno oko 10 dana da pređu put oko zvijezde, a velikim 68 dana.

Drugi solarni sistemi obično imaju četiri ili manje planeta koji kruže oko zvijezde.