Nauka

Brzo i rano: Da li je život nastao mnogo prije nego što smo mislili?

Klix.ba
Foto: Ilustracija
Pojedini naučnici odnedavno smatraju kako je život na planeti Zemlji počeo ranije nego što se do sada pretpostavljalo.

Maleni dijelovi materijala bogatog mineralima pronađeni su i analizirani u Australiji, a rezultati sugerišu da je život na našoj planeti bujao samo 400 miliona godina nakon njenog nastanka.

Usporedbe radi, današnje ustaljeno mišljenje glasi da je život nastao nekih 700 miliona godina nakon formiranja Zemlje, što predstavlja razliku od 300 miliona godina.

Naučnici su analizirali tzv. hemofosil ili određenu kombinaciju ugljikovih izotopa, a rezultati istraživanja objavljeni su u naučnom žurnalu Proceedings of the National Academy of Sciences.

"Hemofosil se može smatrati ostacima klasičnog, biološkog života, ili bilo čega što je iole komplikovano", rekao je jedan od autora istraživanja Mark Harrison, profesor geohemije s Univerziteta u Californiji.

Zemlja je stara 4,5 milijardi godina, a u prvih nekoliko stotina miliona godina uslovi na našoj planeti nisu pogodovali nastanku života. Ipak, pronalazak Harrisona i njegovih kolega nagovještava da je život poprilično bujao u paklenim uslovima mlade Zemlje prije nekih 4,1 do 4,2 milijarde godina.

"Ukoliko pronađeni hemofosili predstavljaju ostatke živih bića, onda možemo zaključiti da se život pojavljuje brzo i rano", objasnio je Stephen Mojzsis sa Univerziteta Colorado.