I Mediteran u opasnosti

Broj meduza u morima uništava turizam

Sarajevo-x.com
Meduze u Meksičkom zaljevu
Rastući broj meduza u toplim morima uništiće neke od najljepših i najposjećenijih turističkih destinacija u svijetu, uključujući Havaje, Floridu, australijsko i mediteransko primorje, otkrivaju rezultati istraživanja američkih biologa.

Izvještaj biologa pokazao je da svake godine oko 150 miliona ljudi ima 'bliski susret' s ovom morskom životinjom.

'Ovaj problem postaje velik. Prošle godine je samo crnomorska turistička industrija izgubila svotu od 350 miliona američkih dolara zbog meduza gdje na jednom kubnom metru možete pronaći do 1000 meduza veličine ljudske šake', stoji u izvještaju.

Meduze se hrane ribljom ikrom pa su poseban 'trn u oku' ribolovcima, otkriva Reuters.

Naučnici pretpostavljaju da su ljudskim djelovanjem na prirodu i klimu stvoreni idealni uslovi za razmnožavanje ovih životinja u svjetskim morima.

Meduze žive najčešće u moru, no postoje i vrste koje žive i u slatkim vodama. Jedna vrsta porijeklom iz istočne Azije, od 1880. pojavljuje se i u europskim rijekama. Meduze nastanjuju svjetska mora već duže od pola milijarde godina.

Većina meduza imaju duge lovke koje su "opremljene" žarnim stanicama. One se koriste za lov, ali i za obranu. Žarne stanice luče otrovni sadržaj opasan i po čovjeka.

Otrov iz lovki meduza kod čovjeka izaziva bol sličnu opekotini, crvenilo kože ili plikove, osip i otekline. Ako se ne tretira, djelovanje se može uporediti s opekotinom, od čega još mjesecima ostaje vidna promjena pigmentacije pa čak i ožiljak. Otrov nekih vrsta može izazvati poteškoće s disanjem, povraćanje ili čak gubitak svijesti. Posebno je opasno djelovanje otrova australske morske ose, koje može izazvati i smrt čovjeka.