Nauka

Britanske djevojčice stoje iza krucijalnog otkrića u medicini

Sarajevo-x.com
Studija dvije identične blizanke dovela je do novog razumijevanja uzroka dječje leukemije i mogla bi promijeniti pristup liječenja i prevencije ove potencijalno smrtonosne bolesti.

Detaljno proučavanje izvršeno na dvije britanske djevojčice je po prvi put omogućilo medicinskim istraživačima da uđu u trag izvoru kancerogenih matičnih stanica u krvi koje mogu dovesti do leukemije u prvih nekoliko godina života.

Olivia i Isabella Murphy (4), iz Bromleya u Kentu, pružile su znanosti nevjerovatan uvid u prirodu leukemije zbog neobične situacije u kojoj se nalaze. Obje su imale potencijal da dobiju bolest međutim leukemija se razvila samo kod Olivije.

Naučnici vjeruju da će rezultati istraživanja omogućiti razvoj boljeg liječenja sa manje opasnim popratnim efektima te pomoći u potrazi za krajnjim uzrokom spomenutog stanja, koje biva diagnosticirano kod 500 djece svake godine u Velikoj Britaniji, prenosi The Independent.

Olivija i Isabela dijele istu genetičku mutaciju koja utječe na stanice koštane srži za koju se pretpostavlja da se desila za vrijeme njihovog razvoja u maternici jer nijedno od roditelja nema mutaciju stanica.

Međutim, jedino je Olivija dobila leukemiju jer je prošla kroz drugu mutaciju nakon rođenja, koja je pokrenula stvaranje raka.

Naučnici vjeruju da je mutacija u maternici - koja se desila kod jedne blizanke, ali je bila prenijeta za drugu putem cirkulacije stanica krvi - uzrok što su obje djevojčice rođene sa prekancerogenim matičnim stanicama u krvi koje su povećale njihovu predispoziciju da dobiju leukemiju.