Novo "oružje" forenzičara

Bakterije na rukama će razotkrivati kriminalce

Sarajevo-x.com
Bakterija na našim rukama bi se mogla koristiti u sudskoj identifikaciji, na isti način kao i DNK, kažu naučnici. Američki istraživači su otkrili da su "zajednice" bakterija na ljudskoj koži različite kod svakog pojedinca.

Oni su uzeli uzorke s tastature, a potom ustanovili da odgovaraju bakterijama na rukama vlasnika kompjutera. Svoje otkriće objavili su u časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS).

Čak i na rukama savjesno čistih ljudi moguće je pronaći oko 150 različitih vrsta bakterija. Svaka osoba ostavlja iza sebe jedinstvene tragove, što je "novo oružje" u rukama forenzičara, javlja BBC.

Zanimljivo je da čak i identični blizanci, koji dijele isti DNK profil, imaju "bitno" različite bakterije na rukama.

Ručne bakterije, koje su stručnjaci analizirali, mogu preživjeti na sobnoj temperaturi do dvije sedmice, a na osnovu njih je moguće identificirati osobu čak i kad su otisci prstiju zamrljani, ili nema dovoljno materijala za dobivanje DNK profila.

Naučnici ističu da je ova tehnologija u nastajanju i da su rezultati tačni od 70 do 90 posto, što će se, naravno, vremenom povećavati.