{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Avioni utječu na vrijeme polijetanjem i slijetanjem

S
1.7.2011. u 13:50
0
9
Avioni utječu na vrijeme polijetanjem i slijetanjem
0
Avioni utječu na vrijeme polijetanjem i slijetanjem
Ljudima koji žive u blizini aerodroma nesanica ne mora biti jedini problem. To može biti i loše vrijeme kojem pridonose avioni. Avioni prilikom polijetanja i slijetanja povećavaju šanse za padavine poput kiše i snijega.
Prolaskom aviona kroz oblake se u atmosferi stvaraju ledeni kristali, što dovodi do kiše. Istraživanje je objavljeno u magazinu Science, a bazirano je na satelitskim snimcima oblaka oko aerodroma i kompjuterskim modelima ponašanja oblaka.

Sporedni efekti su najočigledniji oko najvećih svjetskih aerodroma. Fenomen se javlja kada avion prođe kroz oblak koji sadrži "superohlađenu vodu" ili vodu u vidu kapi tekućine na temperaturama nižim od -10 Celzijusovih stepeni. Kada avion prođe kroz oblak velikom brzinom, zrak iza krila i motora se širi i hladi veoma brzo. Ovi iznenadni padovi temperature mogu biti dovoljni da zamrznu kapi superohlađene vode, te da ih pretvore u ledene kristale.

Vremenom ledeni kristali rastu i utiču na kapi vode čime se stvaraju rupe u oblaku koji se proširi u roku od nekoliko sati, čime se povećavaju šanse za snijeg i kišu.

Dr. Andrew Heymsfield iz Nacionalnog centra za atmosferska istraživanja u Boulderu u Koloradu, rekao je da avion povećava šanse za snijeg kada probija oblake prilikom polijetanja, te kada stvara "kanale" u oblacima prilikom slijetanja.

Istraživanje je pokazalo da se slojevi superohlađenih oblaka prostiru na 100 km oko najvećih svjetskih aerodroma najmanje pet posto od cjelokupnog vremena. Pomenuti efekti su očigledniji bliže južnom i sjevernom polu.

Istraživači su pregledali 20 satelitskih snimaka oblaka sa rupama koji su se nalazili iznad Teksasa u januaru 2007. godine. Neke rupe su bile vidljive satima i proširile su se na 100 km. Potom su pregledali podatke o letovima Američke federalne administracije za avijaciju kako bi saznali kuda su avioni letjeli tog dana na visini između sedam i osam kilometara.

Otkriveno je da rupe mogu napraviti veliki mlazni avioni, vojni avioni, i privatni avioni sa jednim motorom. Međutim, eksperti tvrde da avioni mogu utjecati na lokalnu, ali ne i na globalnu klimu, piše Daily Mail.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: