{{error}}

Unesite e-mail:

F
14.5.2009. u 11:22
Foto: NASA
Američka letjelica Atlantis u srijedu je stigla do svemirskog teleskopa Hubble, koji je u orbiti 560 kilometara nad Zemljom, i prihvatila ga robotiziranom rukom što će u idućih pet dana omogućiti njegovim astronautima da u "svemirskim šetnjama" obave predviđene popravke i dogradnje na teleskopu, objavila je NASA.
- Hubble je stigao na palubu Atlantis s robotiziranom rukom, javio je zapovjednik raketoplana Scott Altman u NASA-in centar u Houstonu.

Delikatan zahvat izveden je postepenim prilaženjem Atlantisa, kojim je Altman upravljao ručno, do Hubblea, pri brzini od 28.163 km/h.

Posada misije STS-125 obavit će pet svemirskih šetnji kako bi servisirala, zamijenila i obnovila Hubble, na posljednjem održavanju 19-godišnjeg svemirskog teleskopa predviđenom u programu "shuttlea".

Prva svemirska šetnja predviđena je za četvrtak.

Inžinjeri Američke svemirske agencije NASA nastavljaju analizirati fotografije snimljene u utorak, tokom pregleda termičke oplate letjelice i svih vanjskih površina. Pregledom je pronađeno oštećenje na donjem dijelu desnog krila, kod spoja s trupom letjelice. Prema prvim procjename radi se o vrlo malom oštećenju koje ne izaziva zabrinutost, a iz zapovjedništva misije posada je obaviještena da nije potreban podroban pregled oštećenog dijela, objavila je NASA.