Nauka

Astronomsko otkriće: Super Saturn sa 200 puta većim prstenovima

Klix.ba
Izgradnjom svog prvog teleskopa Galileo Galiei je još 1610. godine prvi put uočio ogromne prstenove Saturna. Više od 400 godina kasnije, astronomi su pronašli još jednu sličnu planetu.

Koristeći moćnu opremu, američki i holandski astronomi su otkrili mnogo veću planetu sličnu Saturnu, sa krugovima 200 puta većim od Saturnovih, koju su nazvali J1407b, javlja CNN.

Ova planeta, koja je od Zemlje udaljena oko 400 svjetlosnih godina, otkrivena je još 2012. godine, ali su detaljne analize o njoj tek sada završene i objavljene.

Planeta J1407b je mnogo veća od Saturna, a za nju bismo mogli reći kako je Super Saturn", kazao je astrofizičar Eric Mamajek sa univerziteta u Rochesteru.

Nazvana je "smeđi patuljak", što je naziv za nebesko tijelo mnogo veće od planeta, ali ne dovoljno masivno da bi u svom središtu pokrenulo nuklearne reakcije, te iz tog razloga ne odašilje svjetlost.

"Kad bismo Saturnovo prstenje zamijenili prstenjem planete J1407b, bili bi lako vidljivi noću i nekoliko puta veći od punog mjeseca", kazao je Matthew Kenworthy ispred Leiden opservatorija u Holandiji.

Kad bi se planeta J1407b nalazila u našem solarnom sistemu, dominirala bi nebom, a to bi izgledalo otprilike ovako:

Zbog veličine prstenova astronomi su eklipsu posmatrali 56 dana te nastavljaju svoju potragu za novim otkrićima.