Nauka

Astronomi pronašli egzoplanetu čija godina traje devet dana

Klix.ba
Foto: Ilustracija
Astronomi sa Instituta za astronomiju na Kanarskim Ostrvima otkrili su stjenovitu planetu udaljenu od Zemlje oko 32 svjetlosne godine.

Egzoplaneta je zbog svoje veličine ušla u kolokvijalnu kategoriju "superzemlje". Naime, pretpostavlja se da je njena masa 5,4 puta veća od Zemljine, kruži oko crvenog patuljka GJ 536, a godina joj traje samo devet dana.

Planeta koja je nazvana GJ 536 b trenutno je jedina otkrivena u potencijalno većem sistemu. Iako se ona ne nalazi u zoni optimalnoj za razvoj života, naučnici se nadaju da će njeni susjedi, čije postojanje tek treba biti potvrđeno, biti u znatno boljoj poziciji.

"Stjenovite planete se često pronalaze u grupama, pogotovo oko zvijezda ovoga tipa, tako da smo sigurni da ćemo naići na planete koje su udaljenije od svog sunca i čija godina traje najmanje 100 dana pa do nekoliko zemaljskih godina", rekao je istraživač Alejandro Suárez Mascareño.

Astronomi se nadaju da će oko zvijezde GJ 536 pronaći sistem sličan Trappistu 1 koji u svom sastavu ima tri stjenovite planete u zoni pogodnoj za razvoj života.

Naime, GJ 536 b je preblizu svoje zvijezde da bi se život kakvog poznajemo mogao razviti, dok se tzv. zlatokosa zona nalazi iza njene orbite.